Det absolutt viktigste i denne prosessen er at du kjenner kunden din eller kollegaen. Det er svært viktig at du gir en gave som du vet mottageren vil sette pris på. Fordi om du gir en gave som mottageren bare vil legge til side når han eller hun kommer hjem, så kommer de til å glemme deg svært raskt. Og da har du egentlig mislykkes i det du har forsøkt i å oppnå.
På den andre siden, om du lykkes med din gave, om din mottager kommer til å ha bruk for gaven du har gitt så blir en svært effektiv reklame for ditt selskap. De kommer til å kjenne igjen ditt varemerke og de kommer til å fortelle andre om det. Klarer du å oppnå noe slikt så skal du se at selskapet ditt kommer til å få enda mer suksess i fremtiden. Positive assosiasjoner kommer til å gjøre at ditt selskap får flere kunder.
For å oppnå det så må du også se hva slags kunder du har. Om du ikke kjenner dine kunder så er det svært vanskelig å vite hva man skal gi dem. Men treffer du på det så føler også kunden en slags personlig tilknytning til ditt selskap. Et eksempel er å gi en mobillader til en person som du vet behøver det men som enda ikke har kjøpt seg. Du vet at den personen kommer til å sette svært mye pris på det og skryte av selskapet ditt. Da har du oppnådd det du ønsker, for det er jo det som er formålet med å gi gaver, at folk skal bli obs på ditt selskap og like det.
Så tenk på hva slags kunder du har og gi dem gaver i forhold til det og du kommer til å komme langt. Så lykke til.