Om du har fått ansvaret med å dele ut gaver, men har aldri gjort det før og finner det kanskje litt overveldende så vet du vel at det finnes leverandører som kan hjelpe deg med akkurat det problemet? Det du behøver å gjøre er å fortelle dem om selskapet du jobber i slik at de vet hvem de representerer. Så behøver du å forklare målgruppen, er det til kolleger i jobben eller er det til kunder. Sannsynligvis så er det to ulike gaver som gis.
Det å gi denne oppgaven til en leverandør er en bra måte på å bortimot garantere at du ikke gir noe som er feil og som er av bra kvalitet. De har som oftest stor kompetanse og høy ekspertise når det kommer til å gi firmagaver. Ikke minst bør du finne en leverandør som har erfaring, og de kan gi deg svært gode tips på hva som du bør gi og ikke gi.
Som sagt, om du har fått oppgaven eller ansvaret, og du ikke har mye erfaring så er det ikke noe poeng i å risikere firmaets navn og rykte med en dårlig gave. Da er det langt bedre å bruke en leverandør som kan gi deg en analyse på hva du bør gjøre eller ikke. Det er tross alt en grunn til at leverandøren du bruker har stor kompetanse og ekspertise. De har jo hatt kunder tidligere, kanskje du kan kontakte dem for å gi dem en mening om leverandøren du har lyst til å velge. Jo mer undersøkelse du gjør jo mer sannsynlig er det at du får et resultat du er fornøyd med.
Gaven skal jo representere selskapet og hva dere vil vise frem, så det er ikke en oppgave å ta lett på. Så vær oppmerksom på det, og lykke til.